• sml logo sml sponsors
  • De vrijwilligers van SML

  • Voordat je vrijwilliger wordt

    Voordat je vrijwilliger wordt willen we graag een goed beeld van je hebben. We vinden het belangrijk dat onze leden onbezorgd kunnen sporten in een veilig sportklimaat en dat ze bij trainers, begeleiders en overige vrijwilligers in veilige handen zijn. Daarom doen we het volgende:

    • Je wordt bekend gemaakt met de gedrags- en omgangsregels van SML. Je moet akkoord gaan met de naleving hiervan.
    • Je referenties worden gecheckt. Ben je eerder trainer of vrijwilliger geweest bij een andere vereniging dan nemen wij contact op met die eerdere vereniging.
    • Elke drie jaar verlangen we dat je een nieuwe VOG kan overleggen. De kosten hiervan zijn voor ons.
    • Alle vrijwilligers zijn lid van onze vereniging en daarmee ook lid van de KNVB. Zij zijn dus onderworpen aan het tuchtrecht van de KNVB en van SML.

    Binnen het team worden de taken opgesplitst en onderling afgesproken wie wanneer de clubtaken uitvoert. Zo heeft iedereen een taak die hem of haar goed past en goed uitkomt in de drukke agenda's. Iedereen komt een keer aan de beurt en de meesten zeggen vervolgens dat ze graag nog eens komen helpen.

  • De wedstrijdtafel

    De planning van wedstrijden, velden, scheidsrechters en kleedkamers gebeurt door het wedstrijdsecretariaat. Op de dag van de wedstrijd zelf treffen onze bezoekers bij binnenkomst in de kantine de wedstrijdtafel aan. 

    De wedstrijdtafel is de plek voor de leiders van de elftallen om zich te melden. Hier kunnen zij terecht met al hun vragen over de wedstrijd of over SML. Als vrijwilliger informeer je onze gasten. Onder andere over welke kleedkamer zij kunnen gebruiken, op welk veld er wordt gespeeld en eventuele bijzonderheden van de wedstrijd. Voor spelers en supporters is de informatie over de wedstrijd (veld, kleedkamer, aanvangstijd) ook te zien op beeldschermen in de kantine.

    Als gastheer of gastvrouw bij de wedstrijdtafel of achter de bar van de kantine ben jij het eerste contact voor bezoekers van SML. Ook jouw hulp bij evenementen is belangrijk; zonder jouw hulp kan SML deze evenementen niet organiseren. Aan het begin van de competitie krijgt ieder team een schema toegestuurd met daarop de datums waarop het team (spelers of ouders) clubtaken verricht. Dit is één wedstrijddag en minimaal één evenement.

  • Takenverdeling 2022-2023

     

    Datum          
    Wedstrijdprogramma Ondersteuning van
    3-sep Beker JO 14-2
    10-sep Beker / Competitie JO 14-1
    17-sep Beker / Competitie JO 14-3
    24-sep Competitie JO 15-1
    1-okt Competitie JO 15-2
    8-okt Competitie JO 15-3
    15-okt Competitie JO 8-1/JO 8-2
    22-okt Beker / vrij (herfstvakantie)   JO 13-1/ JO 13-2/ JO 13-3
    29-okt Competitie JO 8-3/JO 8-4/ JO 8-5
    5-nov Competitie JO 9-1/ MO 9-1
    12-nov Competitie JO 9-2/ JO 9-3
    19-nov Competitie / Beker JO 19-1
    26-nov Competitie JO 19-2
    3-dec Competitie JO 19-3
    10-dec Competitie JO 19-4
    17-dec Inhaal/ beker JO 19-5
    14-jan competitie JO 10-1/ JO 11-1
    21-jan competitie JO 10-2/ JO 11-2
    28-jan competitie JO 10-3/ JO 11-3
    4-feb Competitie / vrij JO 12-1/ JO 12-2
    11-feb Competitie JO 12-3/ JO 12-4
    18-feb Inhaal / vrij (voorjaarsvakantie) JO 16-4
    25-feb Inhaal / vrij (voorjaarsvakantie) JO 13-2
    4-mrt Competitie / vrij JO 13-3
    11-mrt Competitie JO 16-1
    18-mrt Competitie JO 16-2
    25-mrt Competitie JO 17-1
    1-apr Competitie JO 13-1
    8-apr Inhaal / vrij (Pasen) JO 16-3
    15-apr Competitie JO 17-2
    22-apr Competitie JO 17-3
    29-apr Competitie JO 15-3/ JO 17-3
    6-mei Inhaal / vrij (Meivakantie) JO 15-1/ JO 15-2
    13-mei competitie JO 16-1/ JO 16-2
    20-mei Competitie JO 16-3/ JO 16-4
    27-mei Nacompetitie/vrij (Pinksteren)       JO 17-1/ JO 17-2

     

  • Taakbeschrijvingen

    Tijden / aantallen ondersteuning

    • Normaal programma is vanaf 7.30 tot 20.30 uur = barbezetting van continu 2 personen door het team zelf te verdelen (bijv. in blokken van 3 a 4 uur)
    • Gastheer/vrouw zijn vanaf 7.30 tot 16.00 uur aanwezig, tot 13.30 uur 2 personen,  hierna 1 persoon
    • Ieder team geeft 2 weken voor hun bardienst door hoe ze de vrijwilligersdienst invullen. Dit kan door te mailen naar vm@smlarnhem.nl

    Gastheer/gastvrouw: 

    • Welkom heten van bezoekende teams, coach wegwijs maken naar kleedkamer en veld
    • Ontvangen van scheidsrechters
    • Uitgifte materialen, zoals grensrechtersvlaggen, fluitjes, pen&papier, EHBO-middelen
    • Openen en regelmatige inspectie van kleedkamers
    • Beantwoorden van vragen

    PS. De beeldschermen zijn centraal aangestuurd, dus hoeven niet (meer) bediend te worden.

    Barmedewerker:

    • Verkoop van koffie/thee, eten en drinken
    • Uitgifte van ranja/thee aan teams tijdens rust
    • Assisteren bij het bereiden van broodjes/snacks
    • Aanvullen van voorraad in de koeling en van snacks
    • Netjes houden kantine en evt. terras

    De bar en keuken staan onder leiding van een ervaren vrijwilliger.


    Evenementen '22-'23 taakverdeling 

    Zie deze bijlage voor de taakverdeling bij verdere evenementen